DAG 184De waterval van Bell Gorge13 juni 2015

De waterval van Bell Gorge

De matras van het bed in onze safari tent lag heerlijk. We hebben dan ook niet de moeite gedaan om extra vroeg op te staan. Mede ook wel omdat we gisteren te horen kregen dat de weg naar Lennard Gorge afgesloten is (wegens een recent dodelijk ongeval). Toch zijn we relatief vroeg wakker, misschien ook wel door de koude nacht. Want je gaat het misschien niet geloven, maar de tenten zijn best wel heet (zeker als er geen wind is) overdag, maar aan de frisse kant tijdens de late nacht. Gelukkig waren er enkele extra dekens voorzien, want anders hadden we nog onze slaapzakken uit de auto moeten halen.

In ieder geval, we hebben prima geslapen en kunnen ook nog een uitgebreid warm ontbijt in het restaurant meepikken, voor we afscheid nemen van Mount Hart Homestead en opnieuw rustig de 50km rijden tot aan de Gibb.

We cruisen opnieuw rustig door enkele kreken en genieten van de pracht van de natuur rondom ons.

We vervolgen de Gibb verder oostwaarts en bereiken nu ook een iets heuvelachtiger gebied.

Even verderop nemen we de afrit naar Bell Gorge en Silent Grove.

We rijden tot aan de parking voor Bell Gorge vanwaar een wandeling over een rotsige opgedroogde rivierbedding ons tot aan de top van de Bell Gorge waterval brengt.

Hier steken we de rivier over om langs de overzijde de afdaling te maken tot aan de waterpoel aan de voet van de waterval. Dit vergt het betere klim- en klauterwerk, maar is oh zo de moeite waard!

Eenmaal beneden vinden we de gorge uitermate druk bevolkt. Er zijn immers enkele grotere tourgroepen aanwezig. Maar aangezien het bijna middag is, beginnen alle groepen aan de terugwandeling waardoor wij nagenoeg alleen achterblijven. Gelukkig maar!

We genieten dan ook enkele uren van verkoelende duiken in de rotspoelen, afgewisseld met lekker opwarmen in de zon!

Tegen 1:30pm besluiten we de terugtocht aan te vatten met hier en daar nog een occasionele fotostop.

Onderweg komen we ook enkele Vlamingen tegen, Tine en Wouter uit Gent, die voor 3 maanden door Australië aan het reizen zijn en onze blog kennen. Dat is de eerste keer dat we dit meemaken!

Terwijl de wolken zich samenpakken (:-)) zetten we terug koers richting Silent Grove campground.

We hebben gehoord dat deze campsite gisteren volzet was dus we willen zeker op tijd zijn om nog een plekje te veroveren.

Er is nog voldoende plaats en we kiezen een schaduwrijke plek op de generator camping.

Voor we ook maar iets kunnen doen is er eerst nood aan een grondige borstel-en kuisactie in Bumblebee. Het rode stof van de Kimberley is niet te stoppen en we vinden het dan ook echt overal terug.

We proberen het meest oppervlakkige stof wat weg te werken om toch ietwat proper onze fototoestellen en laptop te kunnen neerzetten. Ook de generator wordt weer bovengehaald, gecheckt, en in gang gezet. En daarna moet er ook nog wat opgelapt worden aan een van Bumblebee’s modderflappen. Bushmechanics op zijn best!

Hierna maken we opnieuw dankbaar gebruik van de voorziene douches. Ongelooflijk hoe stoffig een mens kan worden op een dag. Hierna begint Bo aan de blog, terwijl Johan de kleurrijke vogels die de camping rijk is op de gevoelige plaat probeert vast te leggen. En er zijn enkele pracht exemplaren te vinden!

’s Avonds praten we nog wat bij met Tine en we delen met plezier alle tips die we hun kunnen meegeven voor de rest van hun trip. Daarna is er nog net tijd om te bloggen en de nacht valt alweer snel. Morgen moeten we super vroeg op om tijdig Mornington Wilderness Camp te kunnen bereiken. Deze plek is immers super populair en aanvaard slechts een beperkt aantal bezoekers. Iedereen die we tot nu toe zijn tegengekomen heeft tevergeefs enkele dagen geprobeerd er een plek te bemachtigen zonder resultaat (er worden immers geen boekingen op voorhand aanvaard). Nu ja, we zien morgen wel wat de dag brengt. Maar wie denkt dat reizen een stressloze bedoening is… think again!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie over Mount Hart Homestead, check de website www.kimberleyoutbacktours.com of bel +61 (0)8 9169 1995. Je kan hier niet enkel terecht voor accommodatie in Mount Hart Homestead, maar ook voor multi-day, tag-a-long en short tours in de Kimberley, Purnululu Nationaal Park en Kununurra. Voor elk wat wils... ;-)

Voor meer informatie over Australia’s North West regio, check de website www.australiasnorthwest.com.au. Hier kan je alle informatie terugvinden over toerisme in de Pilbara, Broome en de Kimberley regio van WA.

----------

Afgelegde kilometers: 113 km - Aantal stappen: 10322 - Gemiddelde temperatuur: 33 graden

Tips in de regio door Aussie Tours

Gibb River Road

De Gibb River Road werd oorspronkelijk aangelegd om het vee van de omliggende stations naar Derby en Wyndham te leiden. De route van 665 km, tussen Derby en de afslag met de Great Northern Highway, is…

Kom gerust langs bij Aussie Tours voor meer informatie!

Volg onze avonturen...

Ben je ook nieuwsgierig naar onze ervaringen? En ontvang je graag onze interessante tips en weetjes van onze reis rond Australië? Vul dan je naam en email adres in en je hoort regelmatig van ons tussen 28 juli en 12 augustus 2016.

We sturen je enkel nieuws omtrent onze doorreis in Australie.